Samenwerking in de oppostie

‘Compositie: daar zit muziek in’ geeft vorm aan samenwerking.

De politieke partijen Visie Vaals, Nuj Lies en PvdA hebben besloten om de handen ineen te slaan en intensief te gaan samenwerken voor de toekomst van Vaals.
We nemen ons voor om onze rol als gezonde oppositie met 7 van de 15 raadsleden en een een meerderheid van de kiezers achter ons, op een vernieuwende, creatieve en enthousiaste manier vorm te geven. We doen dit aan de hand van een compositie waar muziek in zit, waarmee we niet inzetten op een duel maar op het spelen van een duet.

Nadat in april het CDA, het vertrouwen heeft opgezegd in een coalitievorming met Visie Vaals, Nuj Lies en PvdA, hebben de formerende partijen Visie Vaals, Nuj Lies en PvdA elkaar gevonden op basis van onderling enthousiasme en de wil om bestuurlijk te vernieuwen. Op een inspirerende manier zijn we aan de slag gegaan met het vorm geven van samenwerking. De uitwerking hiervan is vertaald in het document ‘Compositie: daar zit muziek in’.
Tijdens een overleg op 3 mei buiten bij de Kopermolen is door het zetten van handtekeningen de compositie feestelijk bekrachtigd. Op maandag 9 mei is tijdens de raadsvergadering door de jonge garde van de drie partijen, een toelichting op onze samenwerking gegeven.
De compositie zet sterk in op noodzakelijke bestuurlijke vernieuwing, inclusie en duurzame sociale zorg en het werken vanuit collectieve waarden zoals stilte, rust, ruimte, aandacht en eenvoud gericht op mensen, natuur en landschap.

Door in de komende raadsperiode met elkaar de samenwerking te zoeken, willen we werken aan de verandering en verbinding die de gemeente Vaals nodig heeft. Vanuit ontwikkelingen die we voor Vaals graag zien en actiepunten die ertoe doen!

Binnenkort zal in de vorm van een interview verder op de samenwerking worden ingegaan.

De compositie is op te vragen via: [email protected]

Vaals, 8 mei 2022

Thijs Jussen, Alain Hamaekers, Jo Winkens, Roël Krämer, Jean Vroemen, Kirsten Pakbiers-Renericken, Ilona Savelberg-Jussen.

Persbericht.

We hebben dan wel niet de meerderheid in de raad, maar vanuit de bevolking het grotere mandaat.
We laten ons niet van de wijs brengen en werken samen “gewoon vanuit het hart” voor alle 10.000 inwoners van onze gemeente.
🌹❤

Coalitievorming Vaals

De afgelopen weken zijn er tussen de partijen ViVa, Nuj Lies, CDA en PvdA een drietal gesprekken gevoerd om te onderzoeken of een meerderheidscoalitie van deze vier partijen mogelijk zou zijn. Sinds gisterenmiddag bestaat deze mogelijkheid niet meer omdat het CDA, om voor hun moverende redenen, de stekker eruit heeft getrokken.

Het CDA gaat nu verder met de fracties Lokaal! en Het Alternatief bekijken wie verder nog bij hun kan aansluiten. De PvdA Vaals laat de verdere ontwikkelingen rustig op zich afkomen.

Kiezers, bedankt

Kiezers bedankt!

Maar liefst 3,6 % meer stemmen voor ons, terwijl de opkomst 5,3% lager was dan in 2018.
Dat is een mooi resultaat.

Hartelijk dank voor uw vertrouwen in ons.
We hadden 2 zetels en we hebben weer 2 zetels.

We zullen u de komende 4 jaar weer “gewoon vanuit ons hart” in de gemeenteraad van Vaals vertegenwoordigen en ons met passie blijven inzetten voor een eerlijkere toekomst voor iedereen.

Taalarmoede

Heeft u onze korte filmpjes over onze speerpunten al gezien?

Kijk hier👇 naar het filmpje over taalarmoede.

Lokale democratie (meepraten)

Heeft u onze korte filmpjes over onze speerpunten al gezien?

Kijk hier 👇 naar het filmpje over De lokale democratie (meepraten).

Armoede en schulden

Heeft onze korte filmpjes over onze speerpunten al gezien?

Kijk hier 👇 naar het filmpje over Armoede en schulden.

“Gewoon vanuit je hart.”

Jeugd en jongeren