Vaals gaat open

13 januari 2022

13-01-2022

De ondernemers uit de gemeente Vaals zijn er klaar mee.

In een oproep via de sociale media kondigen zij, in navolging van vele ondernemers uit de rest van het land, aan om aanstaande zaterdag de deuren van hun zaken weer open te stellen voor het publiek.
De PvdA Vaals heeft veel begrip voor dit standpunt en deze actie. Wij horen en zien dat de bestaanszekerheid van onze ondernemers in het gedrang komt. Een gevoel van willekeur en hapsnap beleid drijft onze ondernemers tot wanhoop.

Naar vernomen te hebben, heeft ons college van Burgemeester en Wethouders, in samenwerking met de omringende gemeente, een gezamenlijke brief aan het kabinet gestuurd met het verzoek deze Lockdown per direct op te heffen en te beëindigen. Dit stemt ons zeer tevreden en kan op de volledige steun van de PvdA Vaals rekenen.

Deze door de ondernemers aangekondigde heropening van hun zaken en ondernemingen is een meer dan duidelijk signaal. De PvdA Vaals hoopt vooral dat de verantwoordelijke nieuwe bewindslieden dit signaal oppakken en ervoor gaan zorgen dat de gemeente Vaals weer van het slot af kan, en er weer perspectief voor inwoners en ondernemers komt.

PvdA fractie Vaals
Jo Winkens en Kirsten Pakbiers-Renericken